خرید وب سایت فروشگاه آنلاین

مدیر فنی چهارشنبه 1399/08/21

در دنیای دیجیتال امروزه، خرید و فروش هم ماهیت دیجیتالی به خود گرفته است. بعد از سال 2020 همچنین وب سایت فروشگاهی آنلاین بیشتر از هر وقتی در معرض توجه قرار گرفته است. مردم دیگر گشتن و خرید در یک وب سایت فروشگاه آنلاین را به گشتن در بازار و پاساژها ترجیح می دهند. خرید وب سایت فروشگاهی آنلاین مزایای زیادی دارد که عبارتند از:  

  • مقرون به صرفه بودن: راه های زیادی برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاه آنلاین جدید با هزینه کم یا زیاد وجود دارد

  • آسان بودن: بعضی اوقات شما حتی مجبور نیستید محصول خود را داشته باشید. برخی از فروشگاه های کسب و کار الکترونیکی به لطف کاهش حمل و نقل کار می کنند

  • آپشن های زیاد: خواه یک متخصص آی تی باشید و یا تازه وارد، در هر دو حالت یک بستر کسب و کار الکترونیکی وجود دارد که برای شما آماده است.
اگر در مرحله برنامه ریزی اولیه خرید وب سایت فروشگاه آنلاین خود هستید، سعی کنید عجول نباشید و اول از همه نوع کسب و کاری که می خواهید را تعیین کنید. برای خرید وب سایت فروشگاه آنلاین باید اول چهارچوبی که مد نظرتان است را مشخص کنید و ببنید به چه ویژگی هایی نیاز پیداخرید سایت فروشگاهی آنلاین می کنید. برخی از این ویژگی ها از قبل در برخی از سایت های فروشگاه آنلاین آماده تعبیه شده است، در حالی که ممکن است برخی دیگر از این ویژگی ها نیاز به ساخت سفارشی وب سایت فروشگاه آنلاین داشته باشند. صرف نظر از اینکه چطور می خواهید آنها را ترکیب کنید ، در اینجا انواع اساسی ویژگی های کسب و کار الکترونیکی وجود دارد که برای موفقیت در اینترنت به آنها نیاز دارید.


راحتی در استفاده

سادگی علامت یک طراحی سایت خوب است و 76٪ از مصرف کنندگان موافق مزیت این گزینه هستند. آنها می گویند مهمترین ویژگی یک وب سایت خوب سهولت استفاده است. این به معنای سهولت استفاده ، کمک به خریداران در دستیابی سریعتر به خواسته هایشان و بدون پیچیدگی های بی مورد است که می تواند مانع خرید نهایی آنها شود. شما می توانید این مفهوم را با استفاده از موارد زیر پیاده سازی کنید:  

  • ایجاد دسته های خرید

  • افزودن فیلترها

  • گنجاندن قابلیت های مقایسه
علاوه بر اینها، چون در یک وب سایت فروشگاه آنلاین خیلی راحت می توان به نظرات مشتری، سوالات متداول و اطلاعات مربوط به کسب و کار دسترسی پیدا کرد، مشتری با اعتماد بیشتری خرید می کند. در یک وب سایت فروشگاهی آنلاین با طراحی ساده و متناسب سرمایه گذاری کنید و برای خرید وب سایت فروشگاه آنلاین اقدام کنید.

سرعت سایت

سرعت سایت شاخصه ای مهم برای خرید وب سایت فروشگاه آنلاین است و با قابلیت تبدیل بازدیدکنندگان به فروشنده نقش زیادی دارد. هر ثانیه ای برای فروشندگان آنلاین به معنای واقعی مهم است چرا که باید کتر از 8 ثانیه توجه مخاطبتان را جذب کنید و با کم بودن سرعت سایت تاثیر منفی آن را خواهید دید.    

سازگاری با موبایل

یکی دیگر از انواع عمده ویژگی هایی که برای استفاده آسانتر وب سایت فروشگاه آنلاین به آن نیاز دارید، سازگاری برای موبایل است. افراد بیش از نیمی از وقت خود را صرف تلفن های همراه می کنند (در مقایسه با رایانه). این روند و افزایش توجه در مورد خرید آنلاین نیز صدق می کند. برای خرید وب سایت فروشگاهی آنلاین قید این گزینه را نزنید. گوگل به سایتهایی که برای موبایل بهینه نشده اند رتبه پایین تری می دهد. وب سایت های سازگار با موبایل برای سئو گزینه بهتری هستند.  

آیتم های مرتبط

به عنوان یک صاحب کسب و کار آنلاین، انگیزه اصلی شما برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی آنلاین، به کسب درآمد مرتبط است. حتی اگر در لیست اولویت بندی انگیزه هایتان شماره 2 یا 3 باشد، به هر حال کسب درآمد برای حفظ سلامت کسب و کار شما همچنان مهم است. هنگام خرید وب سایت فروشگاهی آنلاین حواستان باشد که گزینه های اتصال و ارتباط برای مشتری گزینه مهمی است. برای مثال محصولات مشابه را به مخاطبتان معرفی کنید یا با گزینه " افرادی که این خرید را داشته اند از این محصول هم دیدن کرده اند"، مشتری را در فضای خرید نگه دارید. برای مثال اگر شما لپ تاپ می فرشید، با پیشنهاد لوازم جانبی مرتبط مثل کاور لپ تاپ ، کیف و ... فروش خود را افزایش دهید.  

انواع درگاه پرداخت

شما هر جور فروشی که داشته باشید، باید درگاه پرداخت مناسبی را برای مشتری فراهم کنید. شما به عنوان یک مالک وب سایت فروشگاهآنلاین ، باید کل معاملات (مخصوصاً پرداخت!) را برای مشتریان خود تسهیل کنید. نداشتن روش پرداخت درست مشتری می تواند فقط سبدهای خرید رها شده را به دنبال داشته باشد. سعی کنید یک درگاه پرداخت اینترنتی امن را برای وب سایت فروشگاهی آنلاین خود در نظر بگیرید. روند دریافت درگاه پرداخت واسط امن نیازی به مراجعه حضوری به بانک ندارد و می توانید از بانکهای مختلفی اقدام به داشتن این درگاه بکنید. بهتر است چند درگاه مختلف را داشته باشید که شرایط را برای مشتری راحت تر کند.  

نقد های کاربران

مهمترین دغدغه خرید آنلاین این واقعیت است که مشتری نمی تواند محصولی را بصورت فیزیکی لمس یا پرو کند. به همین دلیل ، داشتن قابلیت برای بررسی کاربران در خرید وب سایت فروشگاهی آنلاین ، خیلی مهم است. این نطرات و نقدها ممکن است تنها چیزی باشد که خریداران آنلاین برای تصمیم گیری در مورد خرید به آن اعتماد کنند. عموما توضیحات مطلب هم کمک می کند ولی مغرضانه تلقی می شود. 92٪ از خریداران نظرات را می خوانند. در واقع ، رتبه بندی ستاره اولین عاملی است که مشتریان هنگام قضاوت در مورد یک وب سایت در نظر می گیرند. 71٪ از مصرف کنندگان می گویند که از کامنت و نظرهای آنلاین برای تصمیم گیری در مورد خریدن یا نخریدن محصول استفاده می کنند و نظرات آنلاین را معتبرتر از فروشنده می دانند (که کاملاً قابل درک است). بازبینی ها فقط بر تصمیمات خرید تأثیر نمی گذارد ، بلکه تا 10٪ بر رتبه بندی جستجوی کسب و کارها هم تأثیر می گذارد ، بنابراین از داشتن این امکانات در وب سایت فروشگاهی آنلاین ، نترسید. 70٪ از مشتریان مایل به بررسی آنلاین هستند. و قبل از اینکه نگران احتمالات بازخورد منفی عمومی باشید، از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد: 52٪ از مشتریان وقتی چند نظر منفی در مورد محصول می بینند، بیشتر اعتماد می کنند.  

عکس و / یا فیلم با وضوح بالا

مطالعاتی که در حوزه خرید آنلاین انجام شده نشان داد که 6/92 درصد از مصرف کنندگان ادعا می کنند که تصاویر تأثیرگذارترین عامل تأثیرگذار بر تصمیم خریدشان هستند. اگرچه اکثر مردم نیاز به لمس فیزیکی وسایل قبل از خرید دارند، عکسهای عالی محصول در صفحه محصولات کسب و کار الکترونیکی بهترین گزینه برای نمایش هستند (علاوه بر نظرات ذکر شده در بالا). عکس هایی که نمایش می دهید باید دارای وضوح بالا اما بهینه شده باشند تا بر سرعت بارگذاری سایت تأثیر نگذارد. علاوه بر این، عکس ها باید قابلیت بزرگنمایی نیز داشته باشند تا افراد بتوانند جزئیات را مشاهده کنند.   اما عکسها نباید تنها راه نمایش محصولات در وب سایت فروشگاه آنلاین باشد. وجود ویدئو نیز مفید است. طبق تحقیقات:  

  • مخاطب های ویدیو 1.7 برابر بیشتر احتمال خرید دارند

  • تا 4 برابر بیشتر خریداران فیلم های محصول را به شرح متن ترجیح می دهند

  • متوسط ​​ارزش سفارش سایت های دارای ویدیو در بیشتر صفحات محصول 68٪ بیشتر از سایت های دارای ویدیو در چند صفحه محصول است

  • هنگام تحقیق درباره تصمیم خرید ، 80٪ از مخاطب ها، محتوای ویدیویی را در نظر می گیرند

  • 70 درصد خریداران احتمالاً هنگام خرید آنلاین فیلم شرکت را تماشا می کنند

  • از آنجا که رقابت کمی در رابطه با این محتوای ویدیویی وجود دارد، ویدئو همچنین به رتبه بندی SEO صفحه کمک می کند.
  ویژگی های امنیتی سایت های کسب و کار الکترونیکی اهداف اصلی هکرهای اینترنتی است که می توانند اطلاعات حساس شما و همچنین مشتریان شما را بدزدند. با یک پلت فرم کسب و کار الکترونیکی امن که از HTTPS و SSL پشتیبانی می کند، شروع کنید. این گزینه ها، امکان پرداخت امن و پرداخت را فراهم می کند. داشتن ویژگی امنیتی از ویژگیهای مهم کسب و کار الکترونیکی است ، چرا که گوگل کروم بیشتر از سایتهای امن فقط پشتیبانی می کند. سایر ویژگی های امنیتی که باید داشته باشند عبارتند از:

  • احراز هویت دو مرحله ای: با نیاز به نام کاربری / رمز ورود و کد تولید شده توسط سیستم که از طریق ایمیل یا متن ارسال می شود، یک لایه امنیتی بیشتر اضافه می کند.

  • فایروال: سدی که ترافیک مخرب را مسدود کرده و اجازه تردد مجاز را می دهد
 سئو شما می توانید بر روی SEO وب سایت کسب و کار الکترونیکی خود بدون داشتن ویژگی داخلی تأثیر بگذارید، اما بعضی از سایتها از زیرساخت بهتری برخوردار هستند. سئو سایت موضوع بسیار گسترده و چند وجهی است و شامل معماری سایت، سئو داخلی، سئو فنی، لینک سازی ، محتوا و موارد دیگر است.  

اشتراک رسانه های اجتماعی

اشتراک در شبکه های اجتماعی همیشه در اولویت اول کسب و کار الکترونیکی نبوده است. این روند با دکمه های اشتراک اجتماعی آغاز شد، سپس به استفاده از این شبکه های اجتماعی به عنوان راهی برای ورود کاربران به حساب های خود تبدیل شد. این مولفه های اجتماعی می توانند به سئو خارج از صفحه کمک کنند. همچنین وقتی کسی در یکی از شبکه های اجتماعی لینک به اشتراک گذاری شده را می بیند، می تواند به عنوان مشتری وارد وب سایت فروشگاه آنلاین شما شود.  

قابلیت عضویت در سایت

امکان افزودن حساب کاربری مشتری به روند خرید وب سایت فروشگاه آنلاین کمک می کند. با قابلیت عضویت در سایت از این موارد به مسیر خرید کمک می کند:

  • جمع آوری اطلاعات مشتری (با این اطلاعات می توانید برای مخاطبتان فروش تبلیغاتی و سایر معاملات ویژه را ارسال کنید)

  • سهولت دسترسی مشتری در دفعه بعدی که چیزی را خریداری کرد (تشویق تکرار خرید)

  • امنیت حساب را برای معاملات تأمین می کند
برخی از وب سایت فروشگاه آنلاین از قبل این قابلیت را دارند، اما اگر وب سایت فروشگاهی آنلاین را از پایه طراحی می کنید، مهم است که این قابلیت را هم در روند طراحی بگنجانید.  

پشتیبانی مشتری

پشتیبانی از مشتری یکی از مهمترین جنبه های خرید از وب سایت فروشگاه آنلاین است که برای موفقیت در فروش آنلاین باید در نظر گرفت. برخی از وب سایت فروشگاهی آنلاین قابلیت های مرتبط را به عنوان بخشی از بسته های پولی (که ماهانه یا سالانه پرداخت می کنید) ارائه می دهند، اما اگر وب سایت فروشگاه آنلاین خود را از ابتدا می سازید، باید خودتان به فکر راه جل چت زنده و ارتباط با مشتری باشید. گفتگوی زنده یک راه حل فوق العاده مناسب برای ارائه خدمات به مشتری است، چرا که دسترسی فوری به کمک را برای مشتریان فراهم می کند. زمان انتظار نیز معمولاً کمتر از مرکز تماس است. گفتگوی زنده همچنین به کسب و کارها کمک می کند تا هزینه های خدمات مشتری خود را کاهش دهند. برخلاف تماس های صوتی که برای هر تماس مشتری حداقل به یک نماینده خدمات مشتری اختصاصی احتیاج دارند، اپراتورهای گفتگوی زنده می توانند بطور همزمان پرسش های چندین مشتری را پاسخ دهند - بدون اینکه کیفیت تعاملات آنها را تضعیف کند.  

شفافیت در سیاست های سایت

شفافیت در سیاست ها به بهبود اعتماد نسبت به وب سایت فروشگاهی آنلاین شما کمک می کند.   در نظر گرفتن این سیاست ها در وب سایت فروشگاه آنلاین شما تاثیر مثبتی دارد:

سوالات متداول: خریدهای پیچیده تر به اطلاعات دقیق احتیاج دارند و به جای پاسخ دوباره به همان سالات ، سعی کنید سوالات متداول را در یک صفحه عمومی جمع کنید.



روند مرجوع کردن کالا: همیشه هنگام سفارش بصورت آنلاین مشکلاتی وجود دارد که احتمال  مرجوع کردن کالا را در نتیجه خواهد داشت.



خط مشی حریم خصوصی: سیاست حفظ حریم خصوصی به مشتریان این امکان را می دهد تا بدانند که شما داده های آنها را به اشتراک نمی گذارید. این برای آرامش خاطر آنهاست. بعلاوه ، این سیاست ها طبق قانون برای وب سایت های کسب و کار الکترونیکی الزامی است. حواستان باشد که دسترسی به این سیاست ها و مطالعه آنها آسان باشد.  

صفحه تماس بگیرید

وقتی نوبت به راه اندازی و خرید وب سایت فروشگاه آنلاین می رسد ، هیچ چیزی بیشتر از یک صفحه تماس حرفه ای برای شما جلب اعتماد به وجود نمی آورد. این مورد هنگام فروش محصولات فنی و گران قیمت بیشترین تاثیر را دارد.







برای خرید وب سایت فروشگاه آنلاین می توانید با تیم تخصصی هما تماس بگیرید.