راهنمای دریافت درگاه بانکی

مدیر فنی یکشنبه 1401/01/28

راهنمای دریافت درگاه بانکی 

برای وب سایت های سایت ساز

و فروشگاه ساز هُما

 

 

زمانی که ما یک وب سایت فروشگاه ساز داشته باشیم؛ برای فروش محصولات خود نیاز پیدا خواهیم کرد تا درگاه بانکی برای پرداخت آنلاین داشته باشیم.

برای دریافت درگاه بانکی از بانک ها، یکی از شروط لازم داشتن نماد اعتماد الکترونیک می باشد، پروسه دریافت نماد اعتماد الکترونیک ممکن است به دلیل تکمیل مدارک، احرازهویت و اخذ مجوزهای حقوقی و دریافت کد رهگیری مالیاتی و غیره زمان بر باشد و امکان گرفتن درگاه بانکی برای ما محیا نباشد.

حال برای این که بتوانیم بدون داشتن نماد اعتماد الکترونیک درگاه پرداخت داشته باشیم؛ می توانیم از درگاه زرین پال استفاده کنیم.

اما باید در نظر داشته باشیم که بدون داشتن نماد اعتماد الکترونیک فقط می توانیم از عضویت سطح آبی این درگاه استفاده کنیم.

شرایط گرفتن عضویت سطح آبی زرین پال:

1- در دوره زمانی مقرر برای سطح آبی که 6 ماه می باشد، نیازی به دریاف کد رهگیری مالیاتی نخواهیم داشت و به سادگی می توانیم درگاه پرداخت اینترنتی خود را راه اندازی کنیم.

2- مدارک مورد نظر برای دریافت سطح آبی زرین پال نام، نام خانوادگی، کد ملی و ثبت تاریخ تولد می باشد.

3- همچنین امکان ایجاد زرین لینک به عنوان لینک پرداخت جهت استفاده در شبکه های اجتماعی نیز در این سطح قابل استفاده می باشد.

 

باید توجه داشته باشیم احراز هویت در سطح عضویت آبی، به وسیله‌ی همگام‌ سازی شماره موبایل با کد ملی انجام می‌شود، بنابراین نیاز است شماره موبایلی وارد کنیم که به نام همان فرد ثبت شده باشد.

 

جهت فعال سازی و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال در ابتدا روی لینک زیر کلیک می کنیم.

فعال سازی و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال

در این لینک نام، نام خانوادگی، و شماره‌ تلفن همراه خود را وارد می کنیم.

سپس کد پیامک شده به شماره‌ موبایل خود را وارد کرده و گزینه‌ی تایید و ادامه را انتخاب می کنیم.

پس از ایجاد حساب کاربری و تکمیل ثبت‌نام اولیه در زرین‌پال، وارد پنل کاربری خود خواهیم شد؛ در ادامه نیاز است در بخش تکمیل مشخصات کاربری، کد ملی و تاریخ تولد خود را بر اساس تقویم سیستمی وارد کنیم و در انتها اطلاعات وارد شده را ذخیره کنیم.

 

روال تسویه‌حساب با پذیرندگان سطح آبی چگونه است؟

طی فرآیند تسویه‌حساب با کاربران سطح عضویت آبی، مبلغ درج شده در بخش «موجودی قابل تسویه»، تا سه روز کاری پس از انجام هر تراکنش به شماره حسابی که در پنل کاربری زرین‌پال خود وارد کرده ایم واریز می شود.

 

محاسبه‌ی کارمزدها در سطح آبی به چه صورت خواهد بود؟

در تمامی سطوح عضویت در زرین‌پال، مدل کارمزد کسری برای همه یکسان می باشد و هیچ‌گونه تفاوتی وجود ندارد. به صورت کلی تعرفه‌ ی کارمزد پذیرندگان زرین‌پال، 1 درصد تا سقف 3000 تومان است که بلافاصله پس از انجام هر تراکنش از آن کسر می‌شود.

 

کاربران سطح آبی به چه امکاناتی دسترسی دارند؟

در پنل کاربری زرین‌پال، هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ دسترسی به درگاه پرداخت اینترنتی و سایر خدمات زرین‌پال مانند زرین‌ لینک و غیره، برای کاربران زرین‌پال با عضویت‌ آبی، نقره‌ای و طلایی وجود ندارد. چه بسا کاربران جدید می‌توانند با دریافت سطح عضویت آبی، از ویژگی دریافت درگاه پرداخت در کوتاه‌ترین زمان ممکن   

بهره‌مند شوند. تنها تفاوت سطح عضویت آبی با سایر سطح‌های عضویت در زرین‌پال، مدت زمان استفاده از این طرح است که در حال حاضر، 6 ماه در نظر گرفته شده است.

 

 

مراحل تکمیل فرم احراز هویت در زرین‌پال

در ابتدا وارد لینک زیر می شویم.

احراز هویت در گاه زرین پال

 

 از فرم احراز هویت پرینت میگیریم و پس از امضای فرم، اصل کارت ملی خود را در قسمت «محل قرار گرفتن کارت ملی» می چسبانیم.
 

 سپس باید از چهره‌ی خود، در حالی‌که فرم احراز هویت را در دست گرفته‌ایم، عکس بگیریم.

در ادامه عکس خود را در قسمت مربوط به «فرم تکمیل‌ شده‌ی احراز هویت» بارگذاری می کنیم.

همچنین نیاز است به صورت جداگانه از کارت شناسایی ملی خود عکس بگیریم و در بخش «تصویر کارت ملی» بارگذاری کنیم.

 اکنون می‌توانید روی گزینه‌ی «بارگذاری مدارک» کلیک کنیم و به مرحله‌ی بعد برویم.

 

اگر به پرینتر دسترسی نداریم، می‌توانیم در برگه‌ای سفید، تمام قسمت‌هایی که در فرم احراز هویت آورده شده است را با دست‌خط خودمان بنویسیم و کارت ملی خود را در بخش مربوطه بچسبانیم و سپس مطابق مراحل بالا، فرم احراز هویت تکمیل شده را در پنل خود بارگذاری میکنیم.

 

''در نظر داشته باشید که تمام این مراحل باید توسط خود شخص انجام گیرد و شرکت شهر نوین مسئولیتی بابت درگاه زرین پال نخواهد داشت.

همچنین حتما قبل از ثبت نام و دریافت درگاه زرین پال سایت زرین پال و قوانین را مطالعه فرمایید.''