نکاتی برای طراحی یک سایت تاثیرگذار

مدیر فنی شنبه 1399/08/17

اگر در فکر داشتن یک سایت برای خود هستید احتمالا قصد دارید محصولات یا خدماتی را به مشتریان ارائه دهید اما باید در نظر بگیرید که صدها کسب و کار مانند شما کسب و کار آنلاین فعالیت می کنند. بنابراین در زمان طراحی سایت باید توجه کنید که طراحی آن رقابتی، منحصر به فرد و در دسترس مشتریان هدف باشد. در ادامه به ویژگی های طراحی سایت تاثیرگذار می پردازیم.

سایت تاثیرگذار


از مطالب مفید و آموزنده استفاده کنید

بازدید کنندگان برای پیدا کردن محتوای جدید در راستای نیازهایشان در سایت ها جستجو می کنند پس باید در طراحی سایت تاثیرگذار به محتوایی که در آن منتشر می کنید دقت کنید. اگر محتوای ارائه شده توسط شما دست اول و مفید باشد یقینا مخاطبان وفادار خود را پیدا می کنید. مطالب باید جدید، جالب و با بیانی قابل فهم برای همه باشد تا مخاطب بتواند از آن استفاده کند و حتی آن را به اشتراک بگذارد. انتشار مطالب با کیفیت مخاطبان بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت در نتیجه رتبه ی شما در موتورهای جستجو ارتقا پیدا می دهد.  

برای سایت تاثیرگذار ، از اهمیت رعایت قواعد اولیه سئو غافل نشوید

برای طراحی یک سایت تاثیرگذار و اینکه در موتورهای جستجو بیشتر و بهتر دیده شوید می توانید از تکنیک های مختلفی استفاده کنید، استفاده از قواعد سئو از جمله مواردی است که باعث می شود مخاطب هدف راحت تر شما را در هنگام جستجو پیدا کند.

استفاده از عناوین جذاب برای مطالب

داشتن لینک و پیوندهای مرتبط

استفاده از برچسب و تگ

استفاده از عنوان متا کامل و جذاب

استفاده کافی از کلمات کلیدی

ارائه نقشه سایت

استفاده از فایل ها با پسوند txt

استفاده از Google Webmaster Tools و Google Analytics

داشتن رابط کاربری آسان

سایت تاثیرگذار


از الگو و قالب مناسب استفاده کنید

استفاده از قالب های رایگان برای طراحی وب سایت انتخاب خوبی برای سایت های خرید و فروش است و گزینه های خوب و مناسبی در دسترستان قرار می دهد اما استفاده از قالب آماده با هدف طراحی سایت تاثیرگذار مغایرت دارد. استفاده از الگو و قالب های آماده مناسب کسانی است که وقت و بودجه مشخصی دارند و شما اگر می خواهید یک طراحی باب طبعتان داشته باشید و تغییرات دلخواه خودتان را داشته باشد، می توانید از یک طراح کمک بگیرید و سایت خود را طراحی کنید. یک وب سایت ساده و مفید برای جلب توجه مشتریان کافی است. هدف شما از داشتن یک سایت باید پیروزی بر سایر رقبا باشد در نتیجه سعی کنید رقبای خود را تحت نظر بگیرید و از نقاط ضعف آنها برای تقویت نقاط قوت خود استفاده کنید، شما باید خدماتی را ارائه کنید که نیاز مشتری را تامین و نظر او را جلب کند. یک تحلیل رقابتی خوب به شما در این مورد کمک می کند و می توانید گوی سبقت را از دست رقیبان بگیرید و سرآمد شوید.  در گام اول بهتر است یک متخصص سئو استخدام کنید تا در مورد رقبا و ترفندهای معمول دنیای آنلاین اطلاعاتی کسب کنید. با این استراتژی می توانید راه هموارتری برای رشد در ادامه داشته باشید.

سایت خود را تبلیغ کنید

اگر سایت شما آنقدر که مایلید دیده نمی شود بهتر است برای دیده شدن تبلیغ کنید. شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و یوتیوب فضای مناسبی برای تبلیغ سایت هستند. در انجمن های گفتگو شرکت کنید و اگر مطلب شما متناسب با موضوع است به آن لینک بدهید. اهمیت بازاریابی الکترونیکی و مشترکان RSS در ارتقا وب سایت خود را فراموش نکنید. آدرس ایمیل افراد را دریافت کنید و از آنها بخواهید در RSS feed شما عضو شوند، این استراتژی به شما کمک می کند وب سایت خود را در بین هزاران کاربر در سال های آینده معرفی کنید و یک قدم به داشتن یک سایت تاثیرگذار نزدیکتر شوید.  

سرعت بارگذاری سایت را چک کنید

در دنیای امروز مشترکین و کاربران فضای مجازی فرصت زیادی به سایت برای بارگذاری نمی دهند و به سرعت سراغ سایت های دیگر می روند پس بهتر است اطمینان حاصل کنید که بارگیری وب سایت شما بیشتر از چند ثانیه طول نمی کشد. یکی از مهمترین نکات طراحی یک سایت تاثیرگذار سرعت لود آن است پس اگر سایت شما کند است بهتر است در ابتدا سرور را چک کنید سپس از حجم گرافیک و تصویر سایت کم کنید.  





با داشتن یک سایت تاثیرگذار می توانید فراتر از مرزها بروید و علاوه بر ایران، در سایر کشورها هم کسب و کارتان را گسترش دهید. سعی کنید بازاریابی خودتان را گسترش بدهید و همیشه راهکاری خلاقانه برای جذب مشتری در نظر داشته باشید. شالوده اصلی کسب و کار، سایتی است که برای کار در نظر دارید. سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. این انتخاب چه از بین سایت های فروشگاهی آنلاین باشد چه سایتی که برای طراحی سفارش دادید.

تیم تخصصی هما آماده است تا یک طراحی سایت تاثیرگذار را در اختیار شما بگذارد و راه را برای پیشرفت شما آماده کند.