ارتباط با مشتری از طریق ارسال پیامک انبوه

مدیر فنی چهارشنبه 1399/08/21


برقراری ارتباط با مشتری و حفظ آن همیشه دغدغه ی اصلی صاحبان کسب و کار بوده است. اینکه شما همچنان بعد از خرید نیز با مشتری ارتباط داشته باشید می تواند تضمین کننده ی فروش بیشتر باشد. ارسال پیامک انبوه یکی از بهترین راه ها برای حفظ مشتری فعلی و پیدا کردن مشتری های جدید است. بازاریابی پیامکی این امکان را به شما می دهد که یک جامعه ی هدف برای مشتریان خود در نظر بگیرید و از طریق ارسال پیامک انبوه پیشنهادات خود را به آنها ارائه دهید.



بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی به معنای ارسال پیامک انبوه به مخاطبان برای جلب نظر آنها است. پیامک شما می تواند محتوای متنوعی داشته باشد، از تبریک مناسبت ها تا به اشتراک گذاشتن لینک های مختلف برای عضویت در آن. روش های مختلفی برای جذب مخاطب وجود دارد اما با توجه به آمار همچنان ارسال پیامک انبوه موثرترین شیوه ی تبلیغات است زیرا در این روش تعامل بیشتری با مخاطب خود دارید. طبق آمار امکان دیده شدن تبلیغات ایمیلی تنها 22 درصد است در حالی که تنها بعد از 1 دقیقه از ارسال پیامک انبوه 98 درصد مخاطبان آن را می بینند و واکنش نشان می دهند.

چرا پیامک انبوه برای ارتباط با مشتری موثر است؟پیامک انبوه

ارسال پیامک انبوه روش مقرون بصرفه ای برای تبلیغات و ارتباط گرفتن با مشتری است. گوشی تلفن همراه عضو جدا نشدنی زندگی امروزی است در نتیجه با استفاده از بازاریابی پیامکی شما ارتباط بیشتری با مخاطب خواهید داشت و با ارسال پیامک انبوه احساس صمیمیت و اعتماد را در مخاطب ایجاد می کنید. با توجه به محدودیت کاراکتر ارسال و خواندن این نوع پیامک ها وقت کمتری از شما و مشتری می گیرد و تاثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت. یکی دیگر از مزایای بازاریابی پیامکی قابل پیگیری بودن نتایج آن است که معمولا توسط سامانه ثبت و قابل بررسی است در نتیجه شما می توانید با شناخت نقاط قوت و ضعف خود روند بازاریابی و تبلیغات را بهبود ببخشید. امکان دسته بندی مخاطب نیز یک امکان فوق العاده است که زمان ارسال پیامک انبوه می توانید از آن استفاده کنید و مخاطبان خود را بر اساس سن یا محدوده ی جغرافیایی فیلتر کنید. گستره ی افرادی که می توانید با استفاده از پیامک انبوه با آنها در ارتباط باشید هیچ محدودیتی ندارد، علاوه بر این برای تسهیل روند کاری هر کسب و کاری کارآمد خواهد بود از سالن های آرایشی تا دانشگاه و مطب دندانپزشکی. پیامک ها حتی اگر تلفن همراه شخص خاموش باشد پس از مدتی به او خواهد رسید در نتیجه می توانید مطمئن باشید تبلیغ شما به هدف می رسد.

چگونه با پیامک انبوه بازاریابی انجام دهیم؟

در قدم اول بهتر است از لیست شماره تماس مشتریان فعلی استفاده کنید. هنگام خرید از مشتری بپرسید که آیا مایل هست عضو کمپین پیامکی شما باشد یا خیر؟ پرسیدن این سوال از مخاطب به معنای دادن حق انتخاب است و اگر مشتری با میل خود وارد لیست پیامک انبوه شما بشود یقینا تبلیغ شما تاثیرگذارتر خواهد بود. بهتر است برای ارسال پیامک انبوه یک استراتژی داشته باشید و محتوای پیام خود را بر اساس نیاز و مشخصات مخاطب شخصی سازی کنید. برای همه یک پیام را ارسال نکنید، با اعلام محدودیت زمانی مشتری را به خرید ترغیب کنید و پیشنهادات خود را بر اساس نیاز روز ارائه کنید. بهتر است در پیامک خود لینک سایت یا شبکه های اجتماعی خود را قید کنید تا مشتری بتواند محصولات یا خدمات شما را ببیند و بیشتر به شما اعتماد کند، حتی ممکن است اکانت شما را در شبکه های اجتماعی با دوستانش به اشتراک بگذارد در نتیجه موفقیت بیشتری در مسیر جذب مشتری کسب خواهید کرد.

پیامک انبوه


پیامک انبوه مناسب چه مشاغلی است؟

استفاده از پیامک انبوه برای جذب مشتری در مشاغل مختلف هیچ محدودیتی ندارد زیرا همه به ارتباط داشتن با مشتری فعلی و پیدا کردن مشتری جدید نیاز دارند، اما برای بعضی از مشاغل استفاده از پیامک انبوه برای اطلاع رسانی و ارائه ی خدمات الزامی است.

دفاتر پیش خوان و اسناد رسمی: بهتر است برای ارتباط با مخاطبان خود و اطلاع رسانی از روند پیشرفت کار از یک سامانه ی پیامکی قوی استفاده کنید.

فروشگاه های آنلاین: تایید خرید و اطلاع رسانی از روند ارسال از مواردی است که شما می توانید با استفاده از پیامک انبوه آن را انجام دهید.

فروشگاه های حضوری: اعلام ساعت کاری، بازگشایی مجدد و تخفیف های مختلف با استفاده از پیامک به راحتی انجام می شود.

سینماها: اعلام جدیدترین فیلم های روی پرده، قیمت بلیط و ارسال لینک خرید از مواردی است که می توانید با استفاده از پیامک انبوه آن را انجام دهید.

تمام مراکزی که نیاز به گرفتن وقت ملاقات یا رزرو از پیش دارند می توانند با استفاده از یک سیستم پیامک انبوه با مشتریان خود در ارتباط باشند و زمان ملاقات را یادآوری و زمان ملاقات های بعدی را اطلاع رسانی کنند.