چطور یک شرکت طراحی سایت مطمئن انتخاب کنیم

مدیر فنی چهارشنبه 1399/09/19

امروزه 78 درصد افراد خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و با توجه به این آمار دیگر هیچ بحثی درباره اهمیت داشتن یک وب سایت در دنیای کسب و کار مدرن، وجود ندارد. سایت شما اولین نقطه ی برخورد شما و مخاطب است و می تواند احساسات مختلفی از جمله علاقه، اشتیاق و یا سرخوردگی و گیج شدن را در او ایجاد کند. در نتیجه احتمالا به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین اولین نگرانی شما برای ساخت یک سایت پیدا کردن یک طراح سایت خوب است. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را در پیدا کردن یک شرکت طراحی سایت مطمئن راهنمایی کنیم.

شرکت طراحی سایت



نکاتی برای شناسایی یک شرکت طراحی سایت مطمئن


شاید باورش سخت باشد اما باید گفت انتخاب یک شرکت طراحی سایت مطمئن تعیین کننده ی موفقیت یا شکست کسب و کار آنلاین شماست پس بهتر است آن را جدی بگیرید. برای یک انتخاب خوب بهتر است فاکتورهایی را در نظر داشته باشید.


  1. در مورد طراحی سایت خود ایده داشته باشید




مخاطب تنها 30 ثانیه به شما زمان می دهد که بتوانید او را از طریق زیبایی های بصری سایت خود جذب کنید. در نتیجه نظر شما و دیدگاه تان باید در راس مراحل طراحی باشید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما نشان دهنده نوع کسب و کار، مهارت و سلیقه ی شما است. به عبارت دیگر قبل از همکاری با یک آژانس طراحی سایت باید یک ایده ی دقیق درباره چگونگی شکل ظاهری سایت و نحوه عملکرد آن داشته باشید. از خود بپرسید به چه سطحی از امنیت سایت نیاز دارید؟ مایلید چند گزینه برای پرداخت به مشتری ارائه کنید؟ فرم ثبت نام و عضویت شما باید چه ویژگی های داشته باشد؟ بهتر است یک طرح ایده آل در ذهن خود داشته باشید و به دنبال طراحی بگردید که با شما همفکر و هم سلیقه است. البته فراموش نکنید که تنها ایده پردازی این کار به عهده ی شماست و بهتر است گاهی پیشنهادات تخصصی طراح خود را در اولویت قرار دهید.


  1. نمونه کار طراح مورد نظر خود را ببینید




هیچ چیز به اندازه ی تجربه و نمونه ی کارهای انجام شده گویای مهارت یک طراح نیست. قبل از استخدام یک طراح سایت دیدن نمونه کارهای او ضروری است زیرا کارهای قبلی او بیانگر سبک، مهارت و تخصص فنی اوست. برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت مطمئن بهتر است بپرسید آیا قبلا در حوزه ی کاری شما فعالیتی انجام داده اند یا خیر؟ زیرا داشتن آشنایی و تخصص در ارائه ی یک طرح حرفه ای اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال یک سایت ارائه دهنده خدمات حسابرسی حرفه ای باید با یک سایت متعلق به یک آژانس ورزشی متفاوت باشد. بهتر است در بررسی نمونه کارها به دنبال جنبه های زیر باشید:

آیا در دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ و تلفن همراه قابل استفاده و ریسپانسیو است؟

آیا پیمایش بصری و زیبایی دارد؟

اجزای بصری و متنی با هم ارتباط مناسب دارند؟

آیا مطالعه ی مطالب آسان است؟

آیا محیط سایت یک تجربه ی کاربری خوب برای مخاطب ایجاد می کند؟


  1. اهمیت تجربه کاربر




تجربه کاربر معیار اصلی تعیین کیفیت سایت شما است. اگر می خواهید از موفقیت کسب و کار آنلاین خود اطمینان حاصل کنید طراحی سایت شما باید استفاده از محتوای آن را تسهیل کند. در واقع اگر شما یک محتوای خوب ارائه کنید اما استفاده از سایت شما برای کاربر سخت و گیج کننده باشد موجب دلزدگی او و افزایش نرخ پرش سایت خواهد شد.

شرکت طراحی سایت





  1. میزان دسترسی به فناوری




برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت مطمئن شما حق دارید جایی را انتخاب کنید که با جدیدترین فناوری های روز در حوزه ی طراحی سایت آشنا است. برای بررسی میزان تبحر آنها در کار خود می توانید سوالات زیر را مطرح کنید:

از چه CRM استفاده می کنند؟


سایت های HTML تقریبا تاریخ گذشته محسوب می شوند. سایت های مدرن با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا CMS مانند WordPress و Magento طراحی شده اند. بدون CMS در طراحی سایت هر هفته باید برای ارتقا و بروزسانی سایت خود با یک توسعه دهنده و طراح جدید تماس بگیرید.

آیا طراحی آنها ریسپانسیو است؟


بیش از 80 درصد کاربران اینترنت این روزها با استفاده از تلفن همراه و تبلت در فضای مجازی فعالیت می کنند. یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت خوب ریسپانسیو بودن آن است. 60 درصد کاربران اگر موفق نشوند با استفاده از تلفن همراه خود از سایت شما استفاده کنند دیگر فرصتی به شما نخواهند داد در نتیجه اینکه سایت شما همان اندازه که در رایانه و لپ تاپ کارآمد است در تلفن همراه و تبلت نیز قابل استفاده باشد اهمیت زیادی در جذب مخاطب دارد.

آیا آنها خدمات نگهداری و بهینه سازی مداوم سایت را ارائه می دهند؟

ساخت یک وب سایت کار سختی است اما نگهداری و بهینه سازی مداوم آن نیز به همان اندازه سخت و البته مهم است. برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت مطمئن باید خدمات پشتیبانی آنها را نیز بررسی کنید زیرا این فاکتور تاثیر بسیاری در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت سایت شما دارد.

انتخاب یک شرکت طراحی سایت مطمئن اصلا کار آسان و راحتی نیست اما به قدری مهم است که ارزش صبر کردن و جستجوی بسیار را دارد. اگر دنبال یک شرکت طراحی سایت مطمئن هستید یا قصد خرید سایت فروشگاهی آنلاین آماده را دارید، با تیم هما تماس بگیرید.