7 نکته برای داشتن کمپین پیامکی موفق

مدیر فنی شنبه 1399/09/15

کمپین پیامکی موفق یکی از راهکارهای قدیمی در بازاریابی است. دلایل بی شماری وجود دارد که باعث می شود بگوییم بازاریابی پیامکی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین روش های بازاریابی و برقراری ارتباط با مخاطب است. بازاریابی پیامکی با قدمتی بیش از 10 سال یک روش محبوب برای تبلیغات و جذب مشتری در همه ی زمان ها شناخته شده است. اگر بخواهیم تنها به بخشی از مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی را برای کسب و کارهای مختلف اشاره کنیم، باید گفت:


  • بازاریابی پیامکی مقرون به صرفه است.

  • بیش از 97٪ پیام های متنی در چهار دقیقه اول خوانده می شوند در نتیجه بازاریابی پیامکی سرعت بالایی دارد.

  • 19٪ از افراد روی پیوند در یک پیام کوتاه کلیک می کنند در نتیجه در این روش یک ارتباط دو طرفه و تعاملی بین شما و مخاطب برقرار می شود.

  • 98 درصد پیامک ها به مخاطب می رسند در نتیجه نرخ موفقیت بالایی نسبت به سایر روش های بازاریابی دارد.


اما قوانینی وجود دارد که اگر می خواهید یک کمپین پیامکی موفق داشته باشید باید آنها را رعایت کنید. اگر قصد دارید کسب و کار خود را از طریق بازاریابی پیامکی تبلیغ کنید مطالعه ی این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

کمپین پیامکی موفق



چند نکته برای داشتن کمپین پیامکی موفق




  1. پیشنهادات ارزشمند ارائه کنید




به یاد داشته باشید که مشتریان شما به دنبال پیشنهادات ارزشمند و خاص هستند. رمز یک کمپین پیامکی موفق ارائه ی پیشنهادات و تخفیف های وسوسه برانگیزاست. خود را به جای مشتریان احتمالی خود قرار دهید و از خود بپرسید آیا مخاطب این پیشنهاد را دوست خواهد داشت؟ حاضر است برای این محصول این مبلغ را بپردازد؟ این پیام مخاطب را برای بازدید از فروشگاه ترغیب می کند؟

هیچ مخاطبی نمی خواهد پیشنهادی بی ارزش و بی هدف از برندی که دوست دارد دریافت کند و به یاد داشته باشید شما می خواهید مشتریان شما را دوست داشته باشند پس سعی کنید مطابق علاقه و میل آنها رفتار کنید.


  1. پیشنهاد خود را کوتاه و بیان کنید




یکی دیگر از نکاتی که باید برای داشتن یک کمپین پیامکی موفق رعایت کنید ارائه ی پیشنهادات به صورت کوتاه و دقیق است. امروزه افراد زمان زیادی ندارند که صرف دیدن یا خواندن تبلیغات کنند و هدف استفاده از پیام کوتاه نیز برقراری یک ارتباط سریع با مخاطب است. برای اینکه مخاطب را در کوتاه ترین زمان ممکن تحت تاثیر قرار دهید باید دقیق و صریح نکات خود را بیان کنید.

به طور مثال: 2 شلوار جین بخرید و 1 پیراهن به صورت رایگان هدیه بگیرید فقط با عضویت در کلوپ مشتریان رنگارنگ! و به این صورت شما به سرعت پیشنهاد وسوسه انگیز خود را بیان کردید و انتظارتان از مخاطب را نیز در آن قید کردید.


  1. شخصی سازی کنید




اگر بتوانید با استفاده از اسم یا شغل به طور مثال "خانم رجبی" و یا "دانشجوی گرامی"، مشتریان خود را مخاطب قرار دهید می توانید توجه بیشتری جلب کنید. معمولا مشتریان از اینکه احساس خاص و منحصربفرد بودن داشته باشند لذت می برند. برای اینکه احساس صمیمت را در مخاطب ایجاد کنید باید پیام خود را شخصی سازی کنید تا او برای باز کردن و خواندن پیام شما کنجکاو شود.


  1. احساس فوریت ایجاد کنید




برای داشتن یک کمپین پیامکی موفق بهتر است در مخاطب احساس فوریت ایجاد کنید. اگر بتوانید با ارائه ی یک محدوده ی زمانی برای پایان تخفیف خود یا تعداد محصولات خود یک محدودیت ایجاد کنید مخاطب ترغیب می شود تا سریع تر خرید و یا بازدید از سایت شما را انجام دهد.

به طور مثال: 2 شلوار جین بخرید و تا پایان هفته 1 پیراهن به صورت رایگان هدیه بگیرید.


  1. ذکر آدرس فروشگاه خود را فراموش نکنید




پیام تبلیغاتی شما باید جامع و کامل باشد و ذکر مکان و آدرس مهمترین عنصر پیام شماست زیرا مخاطبان برای استفاده از آن باید بدانند باید به کجا مراجعه کنند. حتی اگر یک کسب و کار آنلاین هستید بد نیست در کنار لینک سایت خود اشاره ای به آدرس مرکزی دفتر خود بکنید زیرا باعث ایجاد یک آشنایی اولیه و اعتماد بیشتر برای مخاطب خواهد شد. اینکه از کسب و کار خود اطلاعاتی به مخاطب بدهید نوعی ادای احترام به او محسوب می شود. علاوه بر این اولین سوالی که یک مخاطب پس از دریافت یک پیامک تبلیغاتی براش ایجاد می شود این است که "آدرسش کجاست؟"

کمپین پیامکی موفق





  1. گزینه ی اقدام به عمل را به مخاطب ارائه دهید




گزینه ی call to action یا اقدام به عمل را در دسترس مخاطب قرار دهید. فرض کنید مخاطب شما بی حوصله و تنبل است در نتیجه باید او را برای خرید راهنمایی کنید و گزینه های خرید را در دسترس او قرار دهید. ارائه لینک سایت یا شبکه های اجتماعی شما در پیامک برای اینکه مخاطب بتواند به راحتی شما را پیدا و با شما ارتباط برقرار کنید یک نکته ی مهم برای داشتن یک کمپین پیامکی موفق است. شماره ی تماس، آدرس ایمیل، آدرس فروشگاه و ارائه ی کد اشتراک از طریق پیامک از سایر گزینه هایی است که شما می توانید به عنوان گزینه ی اقدام به عمل به مخاطب خود ارائه کنید.


  1. برند خود را ذکر کنید




هدف راه اندازی یک کمپین پیامکی آشنایی مخاطب با برند شماست در نتیجه باید واضح اعلام کنید که این پیامک از طرف چه برند و فروشگاهی فرستاده شده است. روش های مختلفی وجود دارد تا به مخاطب بگویید این پیامک از کجا آمده است و معمولا برای این کار از یک شناسه استفاده می شود. اما در نهایت آنچه مخاطب به آن توجه می کند متن پیام است پس بهتر است در متن نیز به برند خود اشاره کنید.